Blog
Blog

De 3 pijlers van Brand Resonantie

Veel ondernemers willen met mij werken omdat ze willen leren hoe meer bereik en zichtbaarheid te krijgen. Ze willen aan hun brandawareness werken.
Bij hen leeft nog steeds het idee dat als meer mensen van hun diensten en producten of werk iets weten, ze meer succes krijgen.
Er is alleen 1 probleem met die manier van kijken: Als meer mensen meer over jouw product of dienst komen te weten leidt dit niet vanzelfsprekend tot meer klanten.
Meer awareness of meer bereik leidt niet noodzakelijkerwijs tot een winstgevend bedrijf.
Bovendien, en dat is zeer cruciaal, als je meer mensen aantrekt, is dit geen garantie dat je de juiste klanten aantrekt die de meeste resultaat bij jou zullen halen of dat jij het beste van jezelf kan geven.
Jij hebt helemaal niet meer zichtbaar te zijn en meer mensen aan te trekken om een duurzaam winstgevend bedrijf te bouwen. En dan heb ik het over een bedrijf dat groter is dan jouzelf waarbij je verder kijkt dan een paar nullen toevoegen aan je bankrekening.
Jij hebt meer resonantie nodig.
Als jij de prioriteit geeft aan resonantie, dan kan je de juiste mensen op de juiste manier bedienen – echt op een manier dat bij jou past en die klopt.
Om dat voor elkaar te krijgen voor wie jij er bent en voor wie jij er niet bent. Je hebt te begrijpen wat jouw juiste klanten willen en nodig hebben. Je hebt ze uit te leggen waarom jouw product of dienst de beste optie voor hen is.
Onze boodschap zal beter resoneren als we ons minder druk maken of we al dan niet veel mensen bereiken.
Beter is je te focussen op de 3 pijlers van brand resonantie. Dit zijn de Heilige Drie-eenheid van zelfbewustzijn, klantbewustzijn en marktbewustzijn.
Met die gedachte  in mijn achterhoofd stond ik afgelopen vrijdag voor de groep. Die dag was mijn Verdienmodellen Winter School. Ik vertelde verhalen, deelde feiten…en met name I tell it like it is! Die boodschap is niet voor iedereen.

Louise Klaverweide die ook deelnam schreef mij na afloop spontaan een mail met daarin het bericht: ”Zelden kom ik van een studiedag en voel me zo energized en gevuld. Je expertise, je zorgvuldigheid en consistency (je aanpak door de jaren heen) dat raakt me wel. You walk your talk, don’t even ask!!”
Dat is niet het verhaal van de gouden bergen en korte sluiproutes. Ook niet het verhaal dat het allemaal zo gemakkelijk is.
Ik weerleg de mythes van de ideale klant en dat een bedrijf bouwen leidt tot vrijheid. Als je vrijheid wilt moet je sowieso niet een bedrijf bouwen. Vrijheid verkrijg je door te investeren in een team om je heen.
Daarom is het ook zo belangrijk echt voor goede prijzen te staan en dat fantastische aanbod in de markt te zetten waarmee jij de grootst mogelijke transformatie/verandering brengt voor de juiste type klanten.
En ja, die boodschap dat doet pijn.
Gelukkig niet bij iedereen. Velen hebben alle sprookjes al voorbij zien en horen komen.
Ze hebben al hun spaargeld eraan besteed. Ja, ze zijn wijzer geworden.
En toch…ik merkte dat sommigen nog steeds het verhaal wilden horen van de toverstaf of van tactieken die hen klein houden.
Eens komt ook bij hen het besef dat het gaat om het nemen van verantwoordelijkheid en het inzien van de waarheid. Maar wellicht is het dan al te laat. Ze kunnen hun bedrijf niet meer onderhouden.
Of ze zijn de wannabee ondernemer die denkt dat wat ze verdienen allemaal voor zichzelf kunnen houden.
Het idee is niet dat je jezelf een baan geeft, maar dat je jezelf neerzet als de eigenaar van je bedrijf.
Ondernemen is niet voor de poes!
En vertel eens, welke kater heb jij gehad na het investeren in de gouden bergen van vrijheid en glorieuze lifestyle?

Delen:

Gratis hoofdstuk
50 verdienmodellen

Na het invullen krijg je gratis het hoofdstuk over slimme verdienmodellen die succesvolle ondernemers dagelijks toepassen in hun bedrijf.

Heel veel succes!

Petra Iuliano

Aan SPAM doe ik niet. Jouw gegevens zijn veilig.