Blog
Blog

Dit is succesfactor over (online) marketing die ik Astrid Joosten tijdens haar radioprogramma vertelde

Na wat ronddwalen op het mediapark doolhof in Hilversum op een zonovergoten dag, vond ik de studio van NPO1. Ik was uitgenodigd als Verdienmodellen Expert om commentaar te geven op een aantal bedrijven die het in deze tijd juist heel goed doen.

Leuke flitsende voorbeelden kwamen aan mij voorbij. En Astrid vroeg wat nou het succes is geweest. Ik zal je mijn antwoorden in wat tips verwerken:
1) Focus op waar klanten nu behoefte aan hebben
Als er mindere economische tijden aankomen verschuiven de prioriteiten van je klanten. Hun oude problemen bestaan nog wel, maar zijn mogelijk geen prioriteit meer. Er komen nieuwe problemen en verlangens naar boven.
Zo zijn diensten rondom boosten van immuniteit belangrijker dan ooit. Ik vertelde over mijn klant Linda die haar praktijk m.b.t. energetisch werk moest sluiten. Wat nu?
Linda leerde in mijn programma Continu Online Klanten dat ze haar boodschap moest aanpassen. Waarom praten over Qi Gong, energetisch werk als het RESULTAAT in feite leidt naar boosten van vitaliteit en immuniteit?
Ze zette binnen 3 weken haar online programma op en haalde hier klanten mee binnen.
2) Wees helder in het resultaat dat je biedt
Coaches, therapeuten, trainers, consultants zijn vol lof over hun kennis. Heerlijk al die processen benoemen waar hun klanten doorheen gaan. En vooral…dat ze dan tot hun essentie komen…of nog mooier…in hun kracht komen te staan.
Maar wat is dat dan tot je essentie komen? In je kracht komen te staan? De vraag is wat levert het concreet op? Kan je het resultaat vertalen naar hun leven, hun werk, hun relatie, hun bedrijf etc.?
Ga maar eens aan de slag met de vraag: waarom is het belangrijk om tot je essentie te komen? En als je die hebt beantwoord mag je het nog 4x vragen…om zo tot de essentie van het concrete resultaat te komen 😉
3) Ga aan de slag met een niche die bij je past
Moet vaak een beetje lachen als zelfstandigen denken dat niche zoiets is als doelgroep. Dat hebben ze dan blijkbaar bij zo’n ‘’businesscoach’’ geleerd.
Maar je niche is niet je doelgroep. Je niche is een specifiek en afgebakend deel binnen al jouw totale kennis, gaven en talenten. Zo ben ik allround marketeer, maar ik claim de niche de nr. 1 Verdienmodellen Expert voor ondernemers te zijn.
En daarom word ik regelmatig gevraagd om mijn mening te geven. Ik deed het dit jaar bij HP/De Tijd, het AD en vorige week bij Astrid Joosten van NPO1.
Met het kiezen van een specifiekere positie via jouw kennis, gaven en talenten, krijg je sneller die enorme expertstatus en een grotere aantrekkingskracht, veel meer onderscheidend vermogen en smoel in de markt. Je legt meteen de basis voor een sterk merk. Want jij zit niet alleen in het brein van je doelklant, maar ook in die van journalisten en radio- en tvmakers.
Om achter je niche te komen heb je jezelf de vraag te stellen: waar wil jij bekend om staan?
Om je verder te helpen met de groei van je bedrijf zelfs in tijden van recessie organiseer ik dinsdagavond 9 juni a.s. de Live Business Masterclass om 20:30 uur Succesvol Online Ondernemen In 3 Eenvoudige Stappen.
>>>Geef je hier op
Hou van jezelf!
XXX Petra
P.S.: Ken je andere ondernemers die graag kansen willen zien? Stuur gerust deze link door.

Delen:

Gratis hoofdstuk
50 verdienmodellen

Na het invullen krijg je gratis het hoofdstuk over slimme verdienmodellen die succesvolle ondernemers dagelijks toepassen in hun bedrijf.

Heel veel succes!

Petra Iuliano

Aan SPAM doe ik niet. Jouw gegevens zijn veilig.