Ben nooit zo’n type geweest dat graag ergens bijhoort. Ik hoor bij mijzelf, dacht ik.
Het kwam ook uit testen die ik deed om aan een baan te komen.
Ik weet nog, het was begin 2002 en solliciteerde voor een mega creatieve baan in de marketing bij een internationaal bedrijf. Ik zou daarna in Amsterdam komen te werken, op de Keizersgracht.
Te gek, want ik had 6 jaar in Amsterdam gestudeerd. Kende het dus goed en de Keizersgracht is een topplek.
In die baan zou ik commercials maken, bladen uitgeven, teksten schrijven, de look en feel van de producten bepalen en alle planning daarom heen doen.
Kortom, een wereldbaan in een wereldstad. Maar…er waren heel veel kandidaten.
Out of the box
Ik deed een IQ test en daarna een assessment om mijn creativiteit te testen. Ik was bloednerveus allebei de dagen. Er stond voor mij veel op het spel.
En dan het nieuws: Ik werd geselecteerd en kreeg de baan!!
‘’Maar waarom ik?’’, vroeg ik hen.
‘’Anderen gingen tijdens de testen op de automatische piloot. Jij niet. Je denkt buiten de kaders, out of the box zogezegd’’, vertelde de directeur.
De winst van het bedrijf steeg in de jaren dat ik er werkte van 1 naar 3 miljoen.
Nu ik andere ondernemers help een winstgevend bedrijf te bouwen zie ik veel hype om mij heen. De hype van simpelheid.
Die hype vertaalt zich naar:
• Net doen alsof er maar 1 manier is om een succes van je bedrijf te maken
• Ondernemers 1 ‘’simpel’’ businessmodel voorhouden die hen zogenaamd ‘’rijk’’ maakt
• Hun inkomen tot het belangrijkste van het succes maken in plaats van het succes van hun klanten
• Totaal nergens benoemen dat ondernemen gaat om waarde brengen naar de klanten en de maatschappij
• Gewetenloos beweren dat ondernemers zich moeten richten op een ‘’ideale klant’’ of een ‘’niche’’, terwijl dit marketing 1.0 geneuzel is
De hype vertaalt zich met name naar: eenheidsworst!
Terwijl je je juist ondernemers mag leiden naar het maken van betere keuzes voor hun bedrijf en leven. Dat ze een bedrijf bouwen dat voor hen werkt en echt bij hen past.
Panklare toverrijst
Een bedrijf is geen panklare toverrijst. Dat hoef je overigens niet van mij aan te nemen.
Vraag het eens aan Richard Branson, Elon Musk (Tesla), Pieter Zwart (oprichter Coolblue), Howard Schultz (Starbucks) en Jeffrey Bezos (Amazon).
Succes is geen eenheidsworst. Succes start met vragen die je creativiteit uitdagen. En het start met echt geven om je klanten.
Vragen die je creativiteit uitdagen en je naar uitzonderlijk succes leiden zijn:
• wat wil jij via jouw bedrijf of aanbod creëren op deze wereld?
• Welk resultaat wil jij dat jouw klanten gaan behalen?
Jij wilt geen eenheidsworst bedrijf. Jij wilt iets uitzonderlijks neerzetten. Jij hebt een grote missie.
En met die missie wil je vrijheid van geld, tijd en purpose ervaren.
Om mijzelf totaal vrij te maken ben ik ondernemer geworden. En nu help ik andere ondernemers vrijheid van geld, tijd en purpose te ervaren.
Hoe?
Graag deel ik je dit dinsdagochtend 12 maart 10:00 uur tijdens de gratis Business Masterclass Hoe Je Moeiteloos Je Inkomstenplafond Doorbreekt.
Je gaat 12 maart 10:00 uur heel veel leren over:
✔ Hoe EXPONENTIEEL te groeien met je bedrijf vanuit je eigenheid
✔ Welk systeem je toepast voor een VOORSPELBAAR en STRUCTUREEL inkomen
✔ Hoe je de beste klanten aantrekt zonder website of email lijst
✔ Hoe jij hogere prijzen kan vragen voor de WAARDE van jouw aanbod
✔ Welke acties je nu kan nemen voor meer vrijheid in geld en tijd
N.B.: Ik doe geen aanbod in dit webinar.
Ik zie je graag live dinsdag om 10:00 uur!
Hou van jezelf!
XXX Petra
P.S.: Ken jij andere ondernemers die jij een goed inkomen en balans gunt? Stuur ze dan deze link om zich op te geven.