Het zijn de duimpjes en de ‘likes’ in Facebook, het zijn de sterretjes onder een artikel. Met andere woorden, het gaat niet meer om de informatie zelf, wat zwaarder weegt is wat anderen vinden van de informatie die jij aanbiedt. Kortom, het gaat steeds meer om de referenties en die worden gedreven door waarden. Dat zijn zaken die mensen belangrijk vinden.
Alles valt of staat met de aanbevelingen van de gebruiker. Kansloos zijn de producten waar niemand over praat, ze zijn als artiesten zonder publiek.
Om te groeien met je bedrijf, heb je invloed uit te oefenen op deze referenties. Je hebt aan te sluiten bij waardegedreven potentiële klanten. Steeds meer mensen staan voor sterke waarden, ze willen van betekenis zijn voor de wereld om hen heen.
En willen daarom het liefst afnemen bij bedrijven die hen helpen meer van betekenis te zijn. Ze stellen de vraag: Waar is jouw bedrijf een oplossing voor? Welkom in de tijd van de Betekenis Economie.
Jij als ondernemer speelt een belangrijke sleutelrol in deze tijd van transitie. Jij bent nieuwe manieren aan het bedenken om waarde te creëren voor jouw klanten.
Juist nu is er meer dan ooit exponentiële groei mogelijk voor kleine bedrijven. Ze vormen samen een krachtig ecosysteem om betekenisvolle, ethische en impactvolle bedrijven te creëren.
Of je coach of consultant bent, in de e-commerce zit, ontwerper bent, spiritueel ondernemer bent of een ander soort business hebt die behoorlijk gaat profiteren van deze shift, jouw bedrijf is onderdeel van deze revolutionaire beweging.
Ons doel is deze beweging te ondersteunen, en mens, bedrijf en maatschappij te transformeren via de vrijheid en overvloed van het ondernemerschap.
“Met alles wat wij doen in het leven is het mijn doel deze wereld kleurrijker, duurzamer en menselijker te maken. Wij verafschuwen onrecht, armoede en hongersnood. Om een bijdrage te leveren aan de bestrijding hiervan, al is het maar een kleine, geloven wij in de mindset van overvloed. Overvloed voor de mens, het bedrijf en de maatschappij. Wij zien deze 3 zaken als 1 netwerk waarbinnen de 3 krachten elkaar continue waarde leveren: The Network of Purpose.
Bij bedrijven leidt denken in overvloed tot omzetgroei, hogere winstmarges en grote aantrekkingskracht bij klanten. De mindset van schaarste leidt tot grijsheid, onopvallendheid, uitputting van grondstoffen, prijsconcurrentie en je product of dienst tot commodity laten verworden.
Bij mensen leidt de mindset van overvloed tot het maken van grootse stappen zoals die van Gandhi, Steve Jobs en Richard Branson. Het geeft vervulling aan hun leven, ze gaan tegen de stroom in en nemen vele volgers mee in hun droom.
Bij de maatschappij leidt de mindset van overvloed tot de gedachte dat geen enkele organisatie in deze tijd nog op zichzelf staat; alles is met elkaar verbonden.
Bedrijven, consumenten en maatschappelijke instellingen gaan de waardeketen voorbij en gaan steeds meer samenwerken in waardenetwerken. Ze gaan inzien dat alle organisaties – profit of non-profit – in feite netwerkorganisaties zijn die elkaar meerwaarde bieden binnen de maatschappij. Dit gaat de maatschappij, het bedrijfsleven én de mens een overvloed aan welvarenheid en welzijn opleveren.”
Ze is Business Strateeg, de nr. 1 Verdienmodellen Expert voor ondernemers en bestseller auteur van het boek 50 Verdienmodellen.
Ze stond op de podia van TEDx Rotterdam, het trendevent van Sprout en op het grootste Marketing, Insights en Analytics Event (MIE) van Nederland. Artikelen van haar zijn te vinden op marketingonline.nl en managementteam.nl.
Daarnaast was zij te gast bij een TV-uitzending van RTLZ over ondernemerschap.
Ze host haar podcast The Next Level Live Show waarin zij haarfijn uitlegt hoe business bouwen nou echt werkt: geen hype, geen quick-fixes, geen bullshit en geen valse beloftes.
Zij heeft meer dan 20 jaar ervaring opgedaan in de marketing, sales en business bouwen bij internationale gerenommeerde bedrijven waar zij miljoenen voor omzette. In 2009 behaalde zij haar Master of Marketing bij de Nr. 1 Business School in Nederland: Tias School for Business and Society.
Zij denkt out of the box, is creatief, innoveert en is groot aanhanger van Design Thinking en de Lean Start Up methode.
Haar softskills heeft ze ontwikkeld via het doorlopen van verscheidene trainingen zoals de opleiding tot internationaal gecertificeerd internationaal NLP trainer, Evolving From Identity Level via Robert Dilts, Coming To Wholeness via Connirea Andreas en ze is gecertificeerd Purpose Coach.
Nu helpt zij ondernemers met minder moeite meer winst te maken en hun bedrijf op te schalen via de inzet van slimme verdienmodellen.
Start in 1 minuut jouw 100K Online Biz!
En verdien wat je waard bent.
+ Ontvang direct persoonlijk rapport en video.
Na het invullen krijg je gratis het hoofdstuk over slimme verdienmodellen die succesvolle ondernemers dagelijks toepassen in hun bedrijf.
Heel veel succes!
Petra Iuliano
Aan SPAM doe ik niet. Jouw gegevens zijn veilig.