Jij bent op weg…op weg naar stap voor stap meer en meer klanten aantrekken voor jouw dienst. Je doet je best om nog meer te verkopen wat je hebt.
Het lukt je, maar er valt veel meer voor je uit te halen. Hoe ga je dat doen?
Zou het aan je verdienmodel liggen?
Dat zou best kunnen…en tegelijkertijd laat ik je graag weten: Start nooit met je verdienmodel als je een duurzaam winstgevend bedrijf wilt bouwen!
Ik zie veel ondernemers die geleerd hebben een bedrijf te bouwen met hapklare verdienmodel brokken: een laaggeprijsd product, iets hoger geprijsd product en een high-end product.
Dit betekent in feite een versnippering van je marketingactiviteiten in geld, tijd en energie.
Elk nieuw product dat je ontwikkelt betekent opnieuw je marketing bedenken, opnieuw je systeem testen, opnieuw checken of het aanslaat in de markt.
Wat is dan de start?
Als we kijken naar de belangrijkste kenmerken – en dit is gebaseerd op onderzoek – van de honderd snelst groeiende startende bedrijven in de wereld van de afgelopen tien jaar zien we dat ze allemaal beschikken over een purpose.
Ik noem dit een Unique Story Purpose (Unique Selling Point is echt uit hoor). Ze hebben een hoger doel om iets radicaal te veranderen.
Daarom raad ik mijn klanten om naast het ontwikkelen van een purpose, een kernaanbod te ontwerpen waarmee ze de grootst mogelijke transformatie/verandering gaan brengen bij hun klant.
Het is DAT kernaanbod waar je naamsbekendheid mee gaat krijgen en een sterk merk mee bouwt. Het is kernaanbod waar je 80% van je omzet mee binnenhaalt.
Stel je eens voor hoeveel tijd, geld en energie je dit zou schelen als het gaat om je marketing en alles wat daarbij komt kijken als je zo te werk zou gaan?
Om tot dit kernaanbod te komen is het belangrijk een heldere waardepropositie te hebben.
Een waardepropositie is de manier waarop jij uitdrukt hoe je waarde creëert en levert aan jouw klant met jouw aanbod.
Je kunt je waardepropositie als volgt ontwerpen:
Vraag 1: Wat gaan ze voor elkaar krijgen met jouw aanbod? Welke klus hebben ze te klaren?
Vraag 2: Wat zijn de 2-3 belangrijkste zaken die jouw prospect waardeert? Wat vinden ze belangrijk? En geloof me, je mag hier gewoon in clichés denken als geld verdienen, tijd besparen, risico vermijden etc.
Vraag 3: Welk verhaal kan je vertellen over de verandering die ze gaan ervaren als ze jouw dienst tot zich nemen? Denk hierbij de implicaties van de verandering, het ripple effect van de transformatie die je bewerkstelligt met je dienst. Hoe ziet dat eruit?
Pas als je waardepropositie helder is en je dus een heldere boodschap kan neerleggen over hoe jouw oplossing het probleem van je klant oplost kun stappen maken richting je verdienmodel.
Je verdienmodel is ALTIJD een gevolg van de al dan niet sterke connectie die jij maakt tussen jouw aanbod en het probleem van je klant. Als de connectie niet goed is zul je altijd tegen een inkomstenplafond blijven lopen of blijven worstelen met je inkomen.
Van een doorbraak is dan geen sprake.
Graag vertel ik je dinsdagavond 20 februari om 20:30 uur hoe jij wel kan doorbreken met je bedrijf en welk slim verdienmodel daarbij kan horen.
Tijdens deze live Business Masterclass leer je:
– Hoe je meer van de JUISTE KLANTEN aantrekt en exponentieel groeit
– Waarom STRATEGISCHE FOCUS jou veel WINST oplevert
– Hoe jij de WAARDE van jouw aanbod kan bepalen waardoor je hogere prijzen kan vragen
– Het SYSTEEM om in 1 maand 10.000 of 100.000 euro te verdienen
– Welk SLIM VERDIENMODEL je kan kiezen voor meer vrijheid in je bedrijf
– Waarom jij 1 stap verwijderd bent van EEN VOORSPELBAAR HOOG INKOMEN
>>> Geef je hier op.
Hou van jezelf!
XXX Petra
P.S.: Ken jij andere ondernemers die jij een goed inkomen gunt? Stuur ze dan deze link om zich op te geven.